Uusi pizzalaatikko – paljon muutakin kuin uusi kuvitus
Useiden eri tahojen yhteistyönä syntynyt Kotipizzan uusi pizzalaatikko on pitkän ja huolellisen kehittelyn tulos. Ja vaikka ensisilmäyksellä voikin näyttää, että uudessa pizzalaatikossa on uutta vain kuvitus, on muutos huomattavasti suurempi.
Uusi pizzalaatikko, lämmitettävä kuljetuslaukku ja Kotipizzan ikioman pizzalähetin autossa oleva lämpölaatikko pitävät huolen, että pizza saapuu kuumana ja herkullisena kotiovelle.
Rainer Lindqvist, Kotipizza
Täysin kierrätettävällä laatikolla on FSC-sertifikaatti, mikä takaa, että pahvin raaka-aineena käytetty puukuitu on peräisin kestävästi hoidetuista metsistä. Entistä paksumman pahvilaadun etu puolestaan on, että laatikko pysyy hyvin muodossaan eikä isommissa laatikoissa ei enää tarvita muovipidikettä kannen tukena.
”Uusi laatikko soveltuu entistä paremmin myös alati lisääntyviin kotiinkuljetustilauksiin. Se oli yksi tärkeä tavoite laatikon suunnittelussa.”, toteaa Kotipizza Groupin markkinointijohtaja Rainer Lindqvist ja jatkaa:
”Uusi pizzalaatikko, lämmitettävä kuljetuslaukku ja Kotipizzan ikioman pizzalähetin autossa oleva lämpölaatikko pitävät huolen, että pizza saapuu kuumana ja herkullisena kotiovelle. Se on kuitenkin asiakkaillemme tärkeintä.”
Moderni klassikko
Uuteen laatikkoon haluttiin kuvitus, jossa riittää tutkittavaa vaikka koko pizzan syömisen ajaksi. Niinpä laatikon rennon runsaan kuvituksen tekijäksi valikoitui kansainvälisestikin tunnettu kuvittaja Rami Niemi.
”Jotta kuvitus olisi mielenkiintoinen, pitää piirtää asiasta eli tässä tapauksessa Kotipizzasta, mutta myös tarpeeksi asian vierestä.”, valottaa Rami Niemi kuvitustehtäväänsä.
Kotipizzan pizzalaatikon Niemi sijoittaa omassa portfoliossaan ”suomalaisten klassikoiden” joukkoon ja toteaa: ”On upea tunne, kun tietää tavoittavansa todella ison joukon suomalaisia pizzanystäviä kuvitustyöllään.”
Nyt ensi kertaa pizzalaatikossa: lisätty todellisuus!
Uudessa laatikossa piilee myös maistuva yllätys pinnan alla. Pizzalaatikon kannesta nimittäin pääsee QR-koodin välityksellä nauttimaan laajasta XR-elämyksestä eli lisätyn todellisuuden toteutuksesta. Pizzanystävä voi liikkua puhelimensa näytöllä kuvitteellisessa Kotipizza-ravintolassa ja tutustua Kotipizzan vastuullisuuteen elämyksellisesti monesta eri mielenkiintoisesta näkökulmasta.
”Fyysiseen pizzalaatikkoon lisätty virtuaalinen ravintola houkuttelee tutustumaan Kotipizzan arvoihin ja vastuullisuustekoihin. Virtuaalitila tarjoaa elämyksen, jossa kuluttaja itse on aktiivinen toimija. Näin asiat saavat paremman huomioarvon sekä jäävät mieleen.”, kertoo laatikon XR-toteutuksesta vastanneen Arilyn Oy:n myyntijohtaja Toni Marttila.
Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Heidi Stirkkinen summaa projektin tyytyväisin äänenpainoin:
”Uusi, täysin Suomessa suunniteltu sekä valmistettu pizzalaatikkomme on konkreettinen ja upea osoitus siitä, että elämyksellisyys ja vastuullisuus kulkevat Kotipizzan toiminnassa käsi kädessä.”